Lehti

Akita ry:n jäsenlehden mainoshinnat:

Jäsenet:

• 1/1 takakansi (210 × 297, väreissä)      100€
  • 1/2 takakansi (148 × 210, väreissä)        50€
  • 1/1 sivu (210 × 297, väreissä)                50€
  • 1/2 sivua (148 × 210, väreissä)              25€
  • ¼ sivua (105 × 148, väreissä)                10€

Muut:

• 1/1 takakansi (210 × 297, väreissä)      120€
  • 1/2 takakansi (148 × 210, väreissä)        60€
  • 1/1 sivu (210 × 297, väreissä)                60€
  • 1/2 sivua (148 × 210, väreissä)              30€
  • ¼ sivua (105 × 148, väreissä)                15€

Vuoden 2024 lehtien deadlinet:

• Lehti numero 1 - 31.1
  • Lehti numero 2 - 1.5
  • Lehti numero 3 - 15.8
  • Lehti numero 4 - 1.11
            kansi_nro_1.jpg

Yhdistys julkaisee neljä kertaa vuodessa jäsenillensä tarkoitettua "Akita" lehteä. Lehti on tällä hetkellä täysin talkootyövoimin koostettu nelivärinen julkaisu A4 koossa. Lehden taitosta vastaa Haapakallio design Ky, Riina Haapakallio.

Lehden toimitus ottaa vastaan myös toiveita ja palautetta koskien lehden sisältöä! Ota yhteyttä lehden päätoimittajaan osoitteella akitayhd@gmail.com mikäli sinulla on mielessäsi hyviä ideoita lehteä varten!

Voit jättää vakioilmoituksesi lehteen tästä linkistä!

Aineistosta ja ilmoitusohjeistusta

Materiaali toimitetaan lehden toimitukselle sähköpostitse. Tekstien tallenus word tiedostona doc, docx muodoissa tai tekstitiedostoina rtf tai txt.

Otamme myös kuvia vastaan sähköisessä muodossa. Kuvatiedostot voi lähettää digimuodossa alkuperäisen kokoisena päätoimittajan sähköpostiin osoitteeseen akitayhd@gmail.com. Mieluiten 300 dpi resoluutiolla, RGB väreinä, JPG- muodossa. Lähetä kuvatiedostot pakkaamattomana. Hyvänä nyrkkisääntönä voi pitää, että kuvien koon tulee olla vähintään 1MB.

Ilmoitusohjeistusta

Yhdistyksemme on päättänyt julkaista lehdessä kuvat ja tiedot sen jäsenten omistamien koirien kotimaisista cacib ja sertifikaati-voitoista, uusista muotovalioista (myös ulkomaiset), tuontikoirista sekä veteraanien syntymäpäivistä. Myös muistoissa ilmoitukset kuuluvat vakioilmoituksiin. Edellä mainitut ilmoitukset ovat kuvallisia mutta ilmaisia yhdistyksen jäsenille.

Sertifikaatin/cacibin voittajista, uusista muotovalioista, muistoissa-ilmoituksista, veteraanisyntymäpäivistä sekä tuontikoirista tulee lähettää kuvan kanssa seuraavia tietoja: koiran rekisterinimi, rekisterinumero,  sukupuoli, syntymäaika, kasvattaja, omistaja sekä koiran isän ja emän viralliset nimet. Lisäksi liitettynä aika, paikka ja tuomaritiedot saavutetuista cacibeista/sertifikaateista/muotovalionarvoista. Muistoissa ja veteraanisyntymäpäiväilmoituksiin voidaan lisätä lyhyt vapaamuotoinen teksti/runo.

Kasvattajalista

Yhdistyksen lehdessä on lista yhteystietoineen yhdistyksen jäsenkasvattajista. Halutessasi tietosi listalle tai korjata virheen yhteystiedoissa, lähetä sähköpostilla kennelnimi, kasvattajan nimi, kotiosoite, puhelinnumero(t), sähköpostiosoite ja kotisivuosoite osoitteeseen akitayhd@gmail.com.

Terveydentilasta tiedottaminen

Jos koirallasi on todettu autoimmuuninen sairaus (esimerkiksi SA tai VKH) tai epäily sellaisesta, ilmoita asiasta yhdistyksellemme! Lisäämme ilmoitetut koirat yhdistyksemme ylläpitämään avoimeen SA- ja VKH-rekisteriin kotisivuille ja julkaisemme tietoja myös JTK palstalla Akita lehdessä.

Ilmoituksen voi tehdä vain koiran omistaja. Ilmoituksen mukaan on liitettävä kopio eläinlääkärin tai eläinpatologin todistuksesta, josta käy ilmi koiran nimi ja rekisterinumero ja/tai TM-numero. Mukaan tulee liittää myös kopio koiran sukutaulusta tai linkki KoiraNet järjestelmään mistä samat tiedot ilmenevät.

Jokainen ilmoitettu koira on tärkeä huolimatta siitä, onko sillä jälkeläisiä vai ei. Tiedot koiran sukulaisista auttavat meitä kartoittamaan viallisten geenien mahdollisia kantajia. Yhdistykseltämme saat myös tarkempaa tietoa itse sairaudesta sekä sen hoitomahdollisuuksista.

Tiedustelut ja ilmoitukset: Akita ry, akitayhd@gmail.com

Toimitus pidättää oikeudet mahdollisiin muutoksiin