Akita erikoisnäyttely / speciality show 24.8.24

Yhdistyksen erikoisnäyttely pidetään Palvaanjärven Lomakylässä. Tuomariksi olemme kutsuneet Karin Sjöholm Östlundin (kennel Amateraso no) Ruotsista.

Kyseessä on rodun pääerikoisnäyttely. Mukana myös pennut ja jälkeläisluokat sekä tietenkin tuttuun tapaan myös turistit (pitkätukat, kives/purentavirheet jne.) sekä parikisa. Erikoisnäyttelyssä palkitaan myös paras kotimaista kasvatusta edustava koira.

Näyttelypaikan osoite on Palvaantie 398, 54500 Taavetti. Arvostelu alkaa klo 10.00

In English, see below

Näyttelyn ilmoittautuminen on avattu / Entry is now open

Online ilmoittautumiseen pääset tästä

Ilmoittautumiset 31.7. mennessä, käytössä vain sähköinen ilmoittautuminen. Ilmoittautumisia koskevat tiedustelut: Erika Häkkinen p. 045-1144954 e-mail greatflames@gmail.com

Ilmoittautumismaksut 35 €
saman omistajan 2. jne koira 30 €
pennut ja veteraanit 28 €
yli 10-vuotiaat veteraanit, veteraaniluokkaan ilmaiseksi.

Turistiluokan ilmoittautumiset 28€, ilmoita koiran tiedot ja lähetä kuitti maksetusta ilmoittautumisesta sähköpostitse osoitteella greatflames@gmail.com

Parikilpailuun osallistuminen paikanpäällä näyttelyn aikana ennen loppukilpailujen alkua hintaan 10€/pari (maksu käteinen tai Mobilepay). Pareille ei aseteta muita vaatimuksia kuin että handlerin pitää esittää ne yhtäaikaisesti.

In English

The Akita main specialty show will be held in Palvaanjärvi holiday resort. We have invited Karin Sjöholm Östlund (kennel Amateraso no) from Sweden to judge the show. Judging will start at 10am on 28th of August 2024.

In addition to all official competition classes, baby, puppy, progeny and tourist (long coat, bite faults etc.) classes will be organised.

Address to the show ground Palvaantie 398, 54500 Taavetti, Finland

Entry fees 35€, another dog from the same owner 30€, puppy and veteran class 28€. Over 10 years old veterans free of charge. Brace competition entry onsite at the show 10€, cash payment only.

Unofficial tourist class entry 28€, send information of the dog and the receipt of payment via email greatflames@gmail.com.
Tekstisisältöä pääset muokkaamaan tuplaklikkaamalla tekstialuetta. Tekstieditorilla voit lisätä ja muokata linkkejä, lihavoida, kursivoida ja alleviivata tekstiä sekä luoda listauselementtejä ja numerolistauksia. Asetuksista voit asemoida tekstin oikealle, vasemmalle tai keskitetyksi sekä jakaa tekstikappaleen useampaan eri komponenttiin.

Tervetuloa viettämään akitamainen viikonloppu kanssamme 23.-25.8.2024 Palvaanjärvelle!

Tämä vuosi on yhdistyksemme 35-vuotis juhlavuosi ja päätimme, että vietämme sitä Palvaanjärvellä pe-su. Lauantaina ohjelman pääosassa on erikoisnäyttelymme ja grilli-ilta, jonka yhdistys tarjoaa jäsenilleen ilmaiseksi, ei-jäsenelle hinta on 15 € per henkilö. Tähän on ennakko-ilmoittautuminen  31.7. mennessä osoitteeseen greatflames@gmail.com aiheeksi grilli-ilta, jotta osaamme varautua ruuan määrän suhteen. Tarjolla tulee olemaan 2 erilaista salaattia, grillattavia lihoja ja kasviksia sekä jälkiruoka. Juomina limpparia.

Yöpymiset varataan yhdistyksen kautta 15.6.2024 mennessä osoitteesta greatflames@gmail.com ja aiheeksi yöpyminen.  Huom! Kaikkiin yöpymisvaihtoehtoihin ei ole mahdollista ottaa koiraa. Varaa omasi mahdollisimman pian, sillä paikkoja on rajoitetusti! Varaukset ovat sitovia ja kun paikka on varattu, saat ohjeet maksun suorittamisesta. Maksu on suoritettava eräpäivään mennessä tai varaus ei ole enää voimassa.

Tässä yöpymisvaihtoehdot hintoineen ja näihin vaihtoehtoihin on koirat sallittu;

12 kpl 4 hengen leirintämökkejä 50,00 €/kpl/vrk
- keittolevy

1 kpl saunallinen kolmio 5 hengelle 140,00 €/vrk
- täydellinen keittiö
- sauna

1 kpl 2 hengen hotellihuonetta 75,00 €/vrk
- micro
- suihku

Tähän ei ole koirat sallittu!
2 kpl 2 hengen hotellihuonetta 75,00 €/vrk
- micro
- suihku

Asuntovaunupaikat varataan suoraan Palvaanjärveltä!
Palvaanjärven Loma Oy
Puh: +358401355109

Ennakko-ilmoittautumiset aamupalaa ja lounasta varten 31.7. mennessä greatflames@gmail.com aiheeksi aamupala/lounas, tämä maksetaan itse paikan päällä

Aamupalan hinta on 12 €
- puuro, tuoremehu, jogurttia, kahvi/tee, leipää ja leikkeleet.
Lounaan hinta on 15 €
- keitto, leipää ja maito/mehu

Tuomarin esittely / Judge's introduction

Karin Sjöholm Östlund, Ruotsi

Lapsuudenkodissani oli jämtlanninpystykorvia, saksanpaimenkoiria ja borzoita. Kun mieheni ja minä muutimme omakotitaloon 1988 päätimme hankkia koiran. Valinta osui akitaan, mikä on ainoa rotu, jota olemme sen jälkeen omistaneet.

Ensimmäinen pentue syntyi vuonna 1992 kennelnimen Amateraso no alle.   Suurin saavutukseni on kasvattini Best in Show voitto Helsingin Euroopan Voittaja näyttelyn yhteydessä järjestetyssä Japanin Kennel Klubin näyttelyssä vuonna 2006. Ja lisäksi kasvattini oli rodun paras Maailman näyttelyssä vuonna 2010 Tanskan Herningissä.

Vuonna 2013 minusta tuli ulkomuototuomari. Rodut, joille ensimmäisenä kävin koulutuksen ovat akita, tanskandoggi, basenji, shiba ja amerikanakita. Nykyisin minulla on oikeudet kahdelle ryhmän 1 rodulle, useille roduille ryhmästä 2, useimmille ryhmän 5 roduille ja muutamalle rodulle ryhmästä 9. Olen arvostellut Ruotsissa, Suomessa, Tanskassa, Norjassa ja Eestissä.

Odotan näkeväni useita hienoja akitoja Suomen erikoisnäyttelyssä elokuussa!
Karin Sjöholm Östlund, Sweden

I grew up with Jämthund, German shepherd dog and Borzoi. When my husband and I moved to a house in 1988, it was decided that we would have a dog. The choice fell on Akita, which is the only breed we have had since then. The first litter was born in 1992 under the kennel name Amateraso No.

The biggest success with my breeding is Best in Show at the Japan Kennel Club show in Helsinki 2006. As well as Best of Breed at the World dog Show in Herning 2010.

In 2013, I became a judge. The breeds I had in my basic training: Akita, Great Dane, Basenji, Shiba and American Akita. Nowadays, I am licensed for 2 breeds in group 1, many breeds in group 2, most of group 5 breeds and a few of group 9 breeds. I have judged in Sweden, Finland, Denmark, Norway and Estonia.

I look forward to seeing many nice Akitas at the Akita specialty in Finland in august 2024.

Kuvateksti